Laatste werkweek en Boracay!! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Naomi Derksen - WaarBenJij.nu Laatste werkweek en Boracay!! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Naomi Derksen - WaarBenJij.nu

Laatste werkweek en Boracay!!

Blijf op de hoogte en volg Naomi

26 Oktober 2014 | Filipijnen, Calinan

Dinsdag 14-10-2014

Vandaag samen met Ruth bij de OPD gestaan. Vandaag weer veel vitale functies gemeten en zelf nog een injectie kunnen zetten. Het enige spectaculaire was een man met een diepe wond waar je met een hele schaar in kon. Ik heb een paar keer weggekeken omdat ik het niet zo’n prettig gezicht vond. Het was wel interessant om te zien hoe ze dat schoonmaken. Des rest van de dag rustig zoals gewoonlijk. We hebben nog zitten kaarten, galgje gespeeld en maar bij elkaar de bloeddruk op gemeten.

Woensdag 15-10-2014

Medical mission 2! Wij dus maar extra goed aankleden, want ja het is een medical mission. Dus lange broek aan, shirtje erop en vest mee in de auto. Gingen we deze keer niet de bergen in en was het dus snik heet. Het was in de buurt van een schooltje en er was een danswedstrijd. Dus er waren veel mensen. We hebben het lokaal ingericht en zijn gaan zitten totdat de eerste kindjes kwamen die een mapje mochten. Even ter verfrissing van het geheugen: In dat mapje zaten 2 schriftjes, potlood en puntenslijper. En dat van de gedoneerde pot!
Een voor een kwamen de kindjes langs en heel voorzichtig dicht in de buurt bij mama of papa pakte ze dan toch maar het mapje aan. Sommige waren er heel blij mee en lieten dat ook goed merken. Erg blij naar mama toe gaan en zeggen wat ze gekregen hadden. Zo leuk om te zien! Wat wel jammer was, was dat een van de vrouwen die van daar was, ineens een hoop mapjes weghaalde en zei dat ze die ging uitdelen. Wij waren te beduusd om iets te zeggen maar Helen die zag het en zei tegen die vrouw dat wij dat wilde doen. Toen zei die vrouw dat zij zou bepalen wie wel en niet kreeg. Dat vonden wij niet eerlijk en hebben gewon gegeven aan iedereen die voorbij kwam en nog niet gehad had. Uiteindelijk hadden we van de 300 er nog maar 12 over. Dus was het goed gegaan. Later nog geholpen bij medicijnen klaarmaken en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Nog bij wat plekjes gestopt om foto’s te maken en toen zat het dagje er al weer op!

Donderdag 16-10-2014

Laatste dagje Emergency. Aan de ene kan jammer, aan de andere kant ook fijn omdat het toch een keer klaar moet zijn. Vandaag zoals gewoonlijk rustig dagje. Nog wel infuusjes kunnen zetten en geassisteerd bij het weghalen van een bobbel. Wat die bobbel nu was, was een beetje onduidelijk. Of het was vet, of het was een tumor. Maar het leek op vet zei de arts. Verder niks bijzonders dus gebeurt. Verder lag er een 19 jarig meisje dat zwanger was en weeën had. ’s Morgens toen wij kwamen had ze 2cm. ’s Middags om 2 uur had ze al 6cm. Het ging dus erg goed. Ze zeiden dat ze vanavond nog wel zou bevallen. Dus maar even netjes gevraagd of wij bij de bevalling mochten zijn en dat vond ze prima. Dus wij na werk naar huis en gelijk de telefoons aan. ’s Avonds nog cadeautjes in zitten pakken, en tot de conclusie komen dat ik of te veel cadeautjes heb, of te weinig papier. Terwijl ik al voor de 2de keer papier gehaald had.... later nog maar wat halen. Vind wel dat ze hier leuker inpak papier hebben dan hier. Ruth en ik vroegen ons af hoe het met het meisje was en gingen kijken. Kwamen we onderweg een van de verpleegkundige tegen die zei dat ze al in de bevallingskamer lag. Dus wij snel de meiden gehaald en naar het ziekenhuis gegaan. Toen hebben we de geboorte van een prachtig meisje mogen meemaken. De papa was er ook bij. Ook erg jong, nog maar 18 jaar. Hij had het tussendoor ook erg zwaar maar is bij zijn vriendin gebleven om haar te steunen. En toen de kleine meid er was, was hij zo trots. De glimlach ging niet meer van zijn gezicht af! We hebben met de kersverse moeder afgesproken dat we de volgende dag even langs zouden komen.

Vrijdag 17-10-2014

Ten eerste merk ik wel dat de verhaaltjes per dag korter worden. Niet omdat ik niet zou willen maar er gebeurt gewoon weinig meer. Vandaag laatste dag werken. Op de OPD. Natuurlijk weer niks gebeurt, behalve dat de dokter 2 uur te laat was. verder nog spelletjes gespeeld met Ruth. De verpleegkundige was vaak weg en inmiddels weten we wat we moeten doen als de mensen komen dus ze eerst een record laten halen, dan de vitale functies afnemen en dan wachten tot de dokter ze roepen. Na 4 uur hebben we doei gezegd van het ziekenhuis. Best gek, maar ook goed. Ook omdat ik weet dat ik er toch nog wel een keertje ga komen. Na werk naar de winkels geweest en cadeautje gekocht voor de new born baby! Dat later gegeven en mama was erg blij dat we langs kwamen en vol trots liet ze ons haar kleine meid zien. Ze vond het cadeautje erg leuk en lief van ons. We hebben ze maar weer gelaten zodat ze konden rusten. Die avond nog meer ingepakt en nog steeds te weinig inpak papier. Dus moet ik nog meer gaan inslaan. Verder rustig avondje.

Zaterdag 18-10-2014

Eerst uitgeslapen en later nog wat was gedaan en nog weggeweest om souvenirs te kopen en bij de bonte koe gegeten.

Zondag 19-10-2014

Vandaag alles klaargemaakt voor onze reis naar Boracay! We zouden ’s nachts om 1 uur opgehaald worden door de taxi ( de nacht van zondag op maandag). Dus hadden we genoeg tijd om alles te pakken. We mochten ieder 7 kg handbagage meenemen en 1 koffer met 15 kg. Dus alle koffers gewogen welke het lichtst was. ’s avonds nog even geskyped met de Duimpjes en later gaan inpakken en gaan wegen. Oeps hij is te zwaar, dus maar wat eruit wat eruit kan en nog wat bij mij in de trolley erbij. Want die zouden ze toch niet wegen. Die was dus meer dan 7 kg, sssst. Nog even dikke stress maar uiteindelijk om 1 uur bij het ziekenhuis. Ze keken ons raar aan en kwamen vragen wat we er deden. De taxi was iets te laat en toen we de tassen en al in de auto wilden zetten was Ruth haar jogging broek kwijt die ze los bij had. Hij lag niet bij het ziekenhuis dus moest hij wel op de weg liggen die wij gelopen hebben. in de taxi gaan zitten en aan de taxichauffeur uitgelegd dat we even moesten stoppen voor de broek, alleen zei ik: She lost her pants. Wij lachen maar ik bedoelde natuurlijk die joggingbroek. Dus wij stoppen, ligt hij op het pad wat we gelopen hebben. Gelukkig maar. En nu richting het vliegveld. Aangekomen daar moesten we buiten wachten tot we naar binnen mochten. Daar weer wachten en na het inchecken de weg zoeken naar de gate. Alles was gelukt en we waren op tijd in het vliegtuig. Tijdens de tussenstop nog even zorgen gemaakt om de koffer maar alles is goed gegaan. Allebei de vluchten lekker geslapen.

Maandag 20-10-2014

Aangekomen in Boracay werden we opgewacht met een leuk bord. Helaas dat mijn naam zolang is, want het leek net of er een crimineel op stond. Naomi Johanna Maria D. Hahaha. Nog met een busje naar de boot gebracht, met de boot naar het eiland en daar weer met een busje naar het resort. Nou we wisten niet wat we zagen toen we aankwamen. Groot en mooi! Echt een WAUW momentje. Bij de lobby ingecheckt en kregen we een lekker drankje en toen naar de kamers. Dat was ook wauw. Niet heel groot maar groot genoeg met 2x een 2persoonsbed. Een kei mooie badkamer met kei veel spulletjes van het resort en een regendouche. Wij hadden op Google een mooie foto gezien van een zwembad met uitzicht op de zee. Daar wilde we heen. Dus dat hebben we gevraagd en zijn we heengebracht. Volgens mij houden ze hier niet zo val lopen aangezien ze voor kleine kippestukjes ook al de shuttle (busje binnen het resort) aanbieden. Aangekomen bij de zee keken we onze ogen uit. het zwembad waar we heen wilde, lag iets hoger en daarvoor moesten we een trapje op. Maar eerst eens foto’s maken van de zee. Zo blauw en prachtig! Met een wit strand. Het zwembad was net als op de foto van google. Wat een mooi uitzicht! Weer een WAUW momentje ;). Lekker gezwommen en in de zon gelegen. Later aar de kamer om te douchen en klaar te maken voor het avond eten. Wat dik tegenviel want we zijn 3x naar een ander eet plek gegaan. Uiteindelijk bij het zwembad gaan zitten, er stonden mooi tafels met kaarsen en fakkels. Het eten was voor mij daar lekker, had een pasta carbornara. Lekker. Nog een cocktail genomen die wel oke was. later maar weer naar de kamer omdat we ook best moe waren.

Dinsdag 21-10-2014

Vandaag voeg opgestaan ook ivm het ontbijt. Wat erg lekker was. Op verschillende manieren bereide eieren, wentelteefjes, pannenkoeken, wafels, rijst, aardappel, soep, groente, vlees, brood, jam, salade en nog veel meer. Lekker ontbeten dus en toen besloten om naar het strand te gaan. Ook keertje lekker. Kregen we een bedje aangeboden hadden wij zoiets van Ja maar meneer, wij willen in de zon! Was ook geen probleem. De zee was heerlijk en lekker veel visjes. Nog geprobeerd die te vangen, maar dat ging helaas niet. Die avond zijn we uit eten gegaan. We kregen te horen dat we naar de uitgang moesten en dan aan een tuktuk moesten vragen om naar Nemo te gaan. Oke, daar gaan we dan. Bleek het geen Nemo te zijn, maar D’Mall. Weet niet hoe ze dan op Nemo kwamen, maar goed. Maar leuk dat het daar was. Allerlei restaurants en souvenirs shops. Zo leuk! We zijn gaan eten bij een Italiaans plekje aan het water en daar pizza gegeten en pasta. Die Pizza was lekker! Ooooh echt lekker. Nog over de boulevard gelopen en wat kleine dingetjes gekocht. Nog een henna tattoo laten zetten aangezien in wilde weten hoe mijn eigen tattoo ontwerp zou staan. Nu weet ik100% zeker dat ik hem in Holland laat zetten. Was er best trots op . Moest het ’s avonds nog wel even wassen anders werd het bed vies. Dus ik water eroverheen, gaat bijna alles eraf. Morgen maar even terug. En nu slapen.

Woensdag 21-10-2014

Iets langer kunnen slapen, we hadden de wekker later gezet. Vandaag ook weer bij het zwembad gelegen en het was heerlijk. Wel beetje verbrand dus goed blijven smeren en oppassen. Nog foto’s gemaakt die, vind ik, goed gelukt zijn. Verder weer ’s avonds naar de D’Mall geweest en weer bij de Italiaan pizza gegeten. Mmm. Nog terug geweest voor mijn henna, en hij zei zelf al dat hij hem overnieuw ging zetten. Erg aardig van hem! Nog wat geshopt en veel mijn ogen uitgekeken.

Donderdag 22-10-2014

Als verrassing weer bij het zwembad gelegen! Heerlijk leventje heb ik toch. Dit keer wel in de schaduw gaan liggen want was ondanks het smeren toch meer verbrand toen ik in het zwembad lag. Dus nu maar dagje uit de zon en af en toe in het water plonzen. Wat eerder terug naar de kamer gegaan, had niet zo goed geslapen dus ben samen met Ruth ff uurtje gaan liggen. Later nog bij het zwembad bij ons complex een cocktail gedronken, je hebt daar een bar in het zwembad. Helaas was de cocktail niet te drinken. Dus gaan douchen en omkleden en weer naar D’Mall! Blijft leuk, hoe vaak je er ook komt. Weer bij de Italiaan gegeten, maar deze keer pasta genomen. Ook erg lekker. Nog meer geshopt en lekker rondgehangen. Later bij het resort nog nagevraagd hoe laat ze ons op kwamen halen voor naar het vliegveld. Zeiden ze dat ze ons om 13:30 kwamen ophalen, maar rond die tijd zou ook onze vlucht zijn. Dus gebeld en gedaan. Zeggen ze dat de vluchttijden veranderd zijn naar 5 uur ’s avonds. Beetje gek dat wij dat dan niet weten. Maar het zal wel. het zat me ’s avonds niet lekker en ’s morgens na het ontbijt toch nog maar even vragen. Komen we erachter dat de vluchttijden gewoon zijn en dus in een half uur de spullen moeten pakken. Rennen dus!! Dikke stress op de kamer. Ze zijn zelfs komen vragen of we zachter wilde doen voor de buren. Snel uitchecken en door naar het vliegveld. Er kan bij ons ook nooit eens iets normaal verlopen . De vluchten gingen op wat turbulentie na goed en waren rond 9 uur thuis. Nog even en klein wasje gedaan en op tijd naar bed.

Zaterdag 25-10-2014

Lekker uitgeslapen. Mis nu al wel de airco van de hotelkamer. Vandaag nog gewassen en naar de winkels geweest. Maar weer cadeaupapier gehaald. Verder rustig dagje.

Zondag 26-10-2014

Weer uitgeslapen en nog meer gewassen. Verder film aan het kijken en een dagje niks doen. Heerlijk zo!

Zo, volgende week is mijn laatste week. Ik ga er van genieten en zal dus vooral daar mee bezig zijn. Tot mijn volgende verslag!